2010. szeptember 17., péntek

Übung macht dem Meister - Practise makes You perfect

Megint csak a Sprachkurse, sőt még mindig. Végül is az a második test 60%-os lett. Eddig az volt a legkeményebb összesítettben. Aztán kedden megint írtunk egyet, aztán csütörtökön is. :)) Keine komentieren. A keddi gyanúsan könnyű volt. De semmi etwas nem volt benne, 74%-os lett.
Aztán szerdán jelentették be a csütörtöki test-et. Szóval a szerdai napból annyira emlékszem, hogy bent is, kint is, itthoni is, wc-n is jegyzetet olvastam. Egyszer el is aludtam közben, na nem a wc-n!! :)))
Ez volt talán a leghosszabb eddig, 3 oldalas szövegértés meg minden. Ma kiosztották, 60-as meglett legalább. Amúgy elég kis szar hibákon csúszott el az egész. Az első feladatban négy felvétel alapján kellett pipálni a válaszokat, üzenetrögzítős nyitvatartási információ napokkal, időpontokkal, német hadarással. Eddig ez volt a legnehezebb feladat.

Szóval ez a hét tényleg a sporton kívül a kurzusról szólt. Kedden Tomival lementünk abba az ingyenes terembe. Kiderült, hogy azért ingyenes mert az Universitat Mannheim terme, a Hochschule és az Uni partneriskolák, ezért mi is járhatunk oda. Egyébként 35 Eur lenne a bérlet, ami viszont itt nevetségesen drága. Tomi ismer egy termet (ahol ő szintén be van iratkozva), aminek a bérlete 15 Eur és jobban felszerelt, illetve kevesebben járnak oda.
Egyébként rengeteg sportórára lehet járni délutánonként. Van röplabda is, ping-pong, kézilabda, torna, tenisz, jéghoki. Szerintem annyi hallgató nincs, ahány sportalkalom összesen egy héten. A városban 3 vagy 4 különböző telepekre vannak szétszórva ezek a délutáni edzések, és mindegyikre mindenki bemehet ha kedve tartja. Bőség zavara az egész.


Közben megnyílt a menza. Már értem miért kerül egy ebéd 2,20-2,50 Eur-ba. Én nem tudom mit spórolnak ki belőle, de nem tudnak főzni. Hétfőn volt ilyen fasírt jellegű valami tésztával és salátával. Azt mondják a németek nem szeretik a fűszeres kaját, de ebben valami olyan szar fűszer volt, és olyan sok, hogy utólag sajnáltam rá a zsetont. :) Így első kajálásnál döntöttem el, hogy csak akkor eszek majd menzán, amikor bent kell maradni délután, eddig ez heti két nap. Tegnap olyan pálcikára felszúrt csirke és zöldség volt rizzsel. Szerintem ebbe is raktak abból a gyilkos fűszerből. Az biztos, hogy itt a repetából nem fog bmw-t venni a szakács. ;)

Aztán tegnap este kinéztem egy Karate edzést 19.30-kor, de az elmaradt mert az edzés előtt 15 perccel nem volt ott senki, és a mester-nő lelépett. Találkoztam ott német fiatalokkal, akik szintén arra vártak (és szintén ott voltak ők is időben). Aztán közösen eldöntöttük, hogy akkor bosszúból bemegyünk a 8-kor kezdődő Aikido edzésre. :)
2 órás volt, főleg kezdők voltak, szóval az edzés is olyan volt. Mozgásnak még egész jó volt. De maga az Aikido a Jitsu-hoz képest, hááát... :)
Azért még lemegyek párszor majd. Kikapcsolódásnak abszolút megfelel. Nem nagyon kell ott lenni agyban egy ilyen kezdős edzésen.
Edzőtársak jó fejek, mester csak németül beszélt, nem is fog szerintem angolul. Nem az ő dolga. Edzőtársak nagyon jól tolmácsoltak. :)
Keddenként van Judo edzés, azt jövő héten nézem majd meg.

Ma elvileg lett volna megint kirándulás, de már korábban megbeszéltem Tomival és pár évfolyamtársammal, hogy terembe megyünk. A német "borok völgye"-be mentek amúgy a többiek kirándulni. Majd mutatnak fényképet, ha tetszik majd elmegyek még a köv. szűk félév alatt.
Egyelőre ennyi. A változatosság kedvéért hétfőn test-el indítunk. Ki hitte volna...
Bulizás már nem nagyon lesz a Sprachkurse végéig. Majd akkor egy közös gőzkiengedés.

VG
Nandi

4 megjegyzés:

  1. Képzeld meg lett a nyelvvizsgám, meg lett a nyelvvizsgám!!! :) Ugyan csak 77% -ot kaptam, de a lényeg, hogy meg van:) Közben elindult egy új weboldalam: www.ssangyong-motor.hu (most egy picit kihasználtalak, ha nem érted miért majd elmondom:) ) Mi az a VG?

    VálaszTörlés
  2. O, nah ist schön Werk, ich gratuliere. ;)
    Az oldal is jó lett, de annak az óriáslógónak a banneren, muszáj ekkorának és sárgásnak lennie?? :)
    Nem tudom még mit műveltél, de sejtem, ingyenreklámos buzi. :DDD

    Nekem is jól mennek a test-ek, kiderült, hogy nem lesz "témazáró" test. Ma volt az utolsó előtti, minimum 70%-ot várok. Aztán pénteken jön az utolsó, és délután irány Speyer, Németország borvidéke. ;)
    Szerintem hétvégén dobok egy postot...

    VG = Viele Grüße = "sok üdvözlettel"
    FG = Freundliche Grüße = baráti üdvözlettel

    Tschüss

    VálaszTörlés
  3. Az oriás logo színei ügyfél igény volt. De a logo még valószínüleg változni fog. Hihi, igen ingyenreklám a robotoknak. Várom a postot!

    FG
    Krisz;)

    VálaszTörlés