2010. szeptember 8., szerda

Lernen, trinken, gerichten und leben in Mannheim

Also.

Elkezdődött ez a bizonyos "Fast language course". Már értem miért így hívják. Azt próbálják nekünk 1 hónap alatt megtanítani, amit normális esetben fél év alatt kéne normális tempóban. :)
Kissé nehéz, de nem súlyos. Kezdő csoportban is elég vegyes a társaság: UK, Bulgária, Viet Nam, Japan, Nigeria és Kolumbia. Egyébként mindenki normális és tud angolul. A bulgár srácot pl. Zoltánnak hívják, még nem kérdeztem tőle, honnan van a neve. :) Ketten jöttek jukéj-ből, de egyik srác Iránból emigrált még annó. Megint kifogtuk: nincs egyetlen lány se a csoportban. :(
A hétfői előadás után még elmentem egy sor ügyintézésre. Találkoztam végre Frau Krauth-al is, aki szintén rendes, és ahhoz képest, hogy németből van, még egy kis humor is szorult belé.
Jött egy új tanuló, aki kicsit későn kezdett neki mindennek, Oroszországból való és Vasilenkov a neve. Hárman ültünk le beszélgetni, mit hogyan tovább. Viszont Frau Krauth nem tudta, hogy Józsi és Frau Ender-Frischenbruder révén már szinte mindent elintéztem, ennek nagyon örült, és megkért, hogy segítsek Vasilei-nak, és vigyem el a polgármesteri hivatalba.
Szóval órák után elhoztam Vasilei-t a kolihoz, majd bevágódtunk a gépsárkányba és elhúztunk a K7 épülethez, ami a város másik felén van. Kicsit jobban megúsztuk mint a villamosokkal.
Egyébként vele is el lehet beszélgetni, fizikát tanul Moszkvában, és ott nőtt fel. Érdekes az oroszos angolja, de meg lehet érteni, szerintem neki is érdekes volt a magyaros angolom. Na nem baj. :)
Elintéztük amit csak lehetett, majd suli előtt kiszállt, én meg elmentem vásárolni, hogy délután 5 fele végre ebédelhessek.
Vásárlás.
Érdekes (egy szóval). Vettem egy doboz csirkecombot. Itt dobozban adják. Volt benne 4 egész comb. Az ára volt 2 Eur :)))). Haza hoztam és kifiléztem, majd megettem ebédre. A másik felét másnap, utána elmentem és vettem még két dobozzal. :D
Ezek lesznek az ebédeim hétvégéig. Sajna a menza le van zárva ezen a héten. Ilyen nyitóünnepség van.
Szóval nagyon jó ára van a kajának, jó az a 8 comb amit tegnap filiztém, tartott kb. egy óráig. De akkor is. ;)
Vettem szeletelt kenyeret, itt már nincs olyan hagyományos 1 kg-os kenyér. Csak zacskóban érkező, szeletelt kenyeret lehet kapni. Vettem egyet az olcsóbbik fajtából, asszem 0.8 Eur körül volt az ára. Azt viszem minden reggel suliba. Lehet kapni gyümölcsöt is. Ugye a narancsot már írtam, viszont kedvenc nektarinom is kapható. Jó ára van, és nem sokkal savanykásabb mint otthon. A zöldségnek is jó ára van. Viszont a vöröshagyma az elég gáz, már jellegre és kinézetre. Egyelőre olyat nem veszek, amit ezek vöröshagymának hívnak. :)

Ma volt az első Test a suliban, így két nap után. Nem volt olyan nehéz, csak közben meg bonyolódik a nyelvtan. Egyre több szó jön, ez van. ;)
Szórakozni most nem nagyon van idő. Itthon max 1-1 sörre, de csak Haus Aufgabe után szigorúan. ;)
Pénteken lesz valami buli itt a koliban állítólag, ilyen geborn buli :) másnéven szül.napi buli. Valószínű már csak utána írok.

Tschüs.

3 megjegyzés:

  1. Na csak óvatosan a némettel, mert még én is eltanulom :)))) Szóval, ha már majd kezded törni a magyart, legalább zárójelben írd ki az angol megfelelőjét, különben buta maradok :)))
    Egyébként csípem a beszámolókat, egész jó a stílusod :)) Csak az a sok csirke comb ne lenne (én a melle húsát szeretem) :)) Hagymát majd küldünk futárpostán!!! (mert a hagymát is hagymával) Ja Krisztől meg kérjél paprikát, ő termesztette és egész jó. Ma kóstoltam :)))

    VálaszTörlés
  2. Hehe

    Danke schön. ;) Lesz még itt melle és husa, de egyelőre combizom. :)
    Hagymát még piacon nem néztem. De Krisz paprikája jöhet minden mennyiségben. :)

    VálaszTörlés
  3. Ja tényleg, van ereje:) Én szeretem a németet, de egyenlőre még az angol legyen meg, mindenki szorít, mindenki szorít, 20.-a az igazság napja. Ja Nándi! Közben már második hetemet töltöm az OE-n (BMF) és eddig azt tudom mondani, hogy sokkal jobb tanárok vannak mint a DUF-on volt, egyenlőre tetszik, de persze így sem lesz gyalog galopp.

    VálaszTörlés