2010. október 10., vasárnap

Start ins Berufsleben - A munka kezdete

Sziasztok
Most van egy kis időm írni. Az elmúlt két hétben bizony sok minden történt. Összeállt az órarendem, és mivel a műszaki angolra nem tudok bejárni, elkezdtem Matek2-t hallgatni. Ez az M2 az otthoni M3-t tárgyalja, fel van cserélve a két tárgy tartalma. Persze nem fedi le teljesen, de ahhoz épp eléggé, hogy ha itt levizsgázom, akkor otthon már ne kelljen (remélhetőleg). Amúgy Prof. Elschner jól tanít, viszont az M2 csak tavaszi félévben indul angolul is, tehát most kénytelen vagyok németül hallgatni. :)
Közben megérkezett Bence, aki Tomiék lakótársa volt még korábban, és most ismét. Tomi és Bence még együtt jöttek ki Erasmus-ra ide annak idején, évekkel ezelőtt. Aztán elvégezték a Kandót, és visszajöttek, hogy elvégezzék a Master-t itt. Józsi később jött ki ide Erasmusra, és utólag ismerkedett meg velük, mint most én ebben a félévben.
Találkoztam Prof. Götzmann-al, aki a konzulensem lesz a Project-munka alatt. Első találkozásra a múlt hét kedden került sor, de nem lett téma kiválasztva, mivel a Prof. nem igazán tudta még, hogy a többi laboros kollégával hogyan tudna egyeztetni erről (szabadságon voltak). Azonban megkérdezte, hogy mit szólnék, ha kicsit dolgoznék a suli mellett. Résen volt az "öreg" :) de bevallotta ez neki is jövedelmet jelentene, hogy diákot foglalkoztat, és persze az én életem is megkönnyítené ez a kis zsebpénz. Ez itt normális dolog, és sokan élnek is a lehetőséggel, tanárok diákokat foglalkoztatnak. Szóval mondtam neki, hogy otthon a koop-ot elvégeztem, erre kérdezte, hogy hajlandó lennék e cégnél dolgozni suli mellett, természetesen igent mondtam, én is résen voltam, mivel Tomiék előtte már mondták, hogy ő foglalkoztat diákokat. :)
Majd abban maradtunk, hogy ezen a héten kedden már többet fog tudni a Projectemről, szóval a köv. találkozásra akkor került (volna) sor.
De még csütörtökön írt nekem egy mail-t, hogy pénteken be kéne mennem hozzá, mert lenne egy jó téma.
Az én Projectem lényegében az egyik Masteres srác Projectjének a része lenne, amit most hosszú lenne itt leírni. :D
Van benne mindenféle jó, kis. szabályozás technika, kis folyamatirányítás, kis áramlástechnika, stb...
Az én feladatom lesz egy régi berendezés műszereit megvizsgálni, és az eredmények alapján új szenzorokat kiválasztani, hogy végül az egész rendszert számítógéppel lehessen majd vezérelni. A vezérlést is nekem kell majd megírni LabView programmal.
Majd behívta azt a diákját, Andreas-t, aki az egész nagy Project-en dolgozik, és a részleteket már ő mondta el. Néha érdekes volt a "tárgyalás", mivel ő is hasonlóan nyersen beszél angolul, ahogy általában én is, de minden oké volt.
Szóval van szerződés is, először két hónapra kötöttünk, aztán majd a továbbiakat meglátjuk - mondta a Prof.

Aztán elmentem Andreassal a 21-es épületbe, ahol szinte csak Master-es hallgatók vannak, és ott dolgoznak mindenféle projecteken. Egy komplett irodát alakítottak ki, mindenkinek van asztala, van egy hatalmas tárgyaló projectorral, gyakorlatilag egy igazi munkahelynek van kialakítva, de csak az iskola hallgatói dolgoznak ott. Körbevitt mindenfele, bemutatott mindenkit, aki ott volt a környéken. Lementünk a Samson Basemant-be (pincébe), ami egy bérelt épületben van. Az iskola bérli, és ott lent van a Fermento masina, amivel konkrétan kell majd dolgozni.
Csináltunk egy "órarendet", hogy amikor nincs német vagy matek előadásom akkor a 20-as épület laborjában fogok dolgozni. Ha előadásom van, akkor elmegyek rá, majd utána vissza a melóba'. Ez a 20-as épület pedig, az informatika és kémia tanszéké közösen. Szinte csak laborok vannak, mint nálunk otthon a nevezetes B épületben a Kandón. A földszinten van kialakítva az egyik labor a Masteres diákok számára. Mindenkinek van saját asztala és számítógépe, nekem kettő is lesz. :))) Ez persze nem teljesen igaz, van két gép amit bárki használhat, ezek közül az egyiken lesz majd a LabView telepítve nekem, illetve majd alkatrészek és információk keresésére bármelyik gépet használhatom.

A koleszban minden oké, tekintve, hogy a teljes szomszédság lecserélődött a szinten. Elment az egyiptomi, a japán, a jemeni és mindenki más. Egyedül az egyetlen német srác maradt a szinten és én. Majd jöttek az új lakók, szóval most 2 ember kivételével mindenki echte német a szinten. A közvetlen mellettem lévő szomszéd egy srác Új-Mexikóból. Rendeztünk egy ilyen ismerkedő estet a konyhában, ahol mindenki bemutatkozott, majd többek közt a konyha menedzselését is megbeszéltük. Szóval most jó társaság jött össze.
Közben Tomiék révén egyre több arcot ismerek meg a koliból is.
Múlt héten volt az Erstsemester party, ami a város összes egyetemének és főiskolájának ilyen közös nyitóbulija volt. Innen a koliból is sokan voltak, viszont évfolyamtársaim sajna lemaradtak róla. A buli jó volt, kb. 2000 fős lehetett. :) Két táncrész volt. Egy nyitott színpados rész, ahol a mostani slágerek mentek, és egy disco-s rész, ami a mélygarázsban volt kialakítva. Összehaverkodtunk ott lengyelekkel, illetve lengyel származású németekkel.
Másnap elmentünk páran egy underground partyba, ahol drumm n' bass-t játszottak, és a legszélesebb híd alatt volt kialakítva egy parkoló mellett, az egyik pillérnél. Szóval valami illegális buli volt, érdekes emberekkel kb. :))) Legalább már ilyet is láttam...

Ez a hét leginkább munkával telt, ki kellett építeni egy subsystem-et a masina részére. Magyarul csöveket fúrtunk fel a falakra, és benne vezettük el a kábeleket a gépig. Ott pedig felfúrtunk pár konnektort, így már megy az energiaellátás. Egyébként sok diák dolgozik, a műhelyben. Majdnem mindenki beszél angolul, de néha németül is próbálkozunk, majdnem az összes kollégám német.

Pénteken lent a Kellerben néztük a Német o. - Török o. futballmérkőzést, a fél kollégium lent volt. :) Az egyik nagy teremben vetítettek ki a falra projektorral. Gondolom nem kell ecsetelnem, hogy mit műveltek a németek a gólok láttán. :D Az eredmény 3-0 Német ország javára. Majd a meccs utána megnéztük a "Paranormális tevékenységek" horror-t, amit gondolom sokan ismertek. Én most láttam először...német szinkronnal...(meg egyébként is). Aztán hajnali fél2 fele lett vége a filmnek, utána mindenki ment aludni, aki tudott... :D
Upd.: egyik srác filmre vett minket, ahogy nézzük a filmet :P ez a videó épp a végső poénnál volt, és Pierre kicsit megijedt :)))
(a jobb szélen ülök fehér fölsőben)


Mivel Tominak ezen a héten volt a szül. napja, tegnap elmentünk a Cannstatter Wasen -re, ahol a Cannstatter Volksfest-t rendezik meg minden évben, és megünnepeltük őt. Ez egy amolyan Oktoberfest féleség, csak kisebb, viszont  hangulat valami elképesztő. :) Ha sört akarsz inni, akkor kérni kell egyet, és hoznak egy 1 literes korsóban, amit itt Maß-nak hívnak. Csak ez van. Nincs más méretben. :) Volt kaja, pia, minden. Azért nem ment minden flottul, Tomi elcsúszott és elvágta a kezét, úgyhogy még ott Stuttgart-ban ellátták a sürgősségin, majd amikor visszaértünk Mannheim-be akkor elkísértük a kórházba, ahol kötést cseréltek és kitisztították, tehát rendesen ellátták. Én meg elkavarodtam még a fesztiválon, és nem találtam a srácokat sehol, aztán a pályaudvaron vártam be őket.
Szép kis születésnapi party mondhatom... :D
Majd teszek fel képeket is utólag. Este hamar haza értünk, IC-vel jöttünk, kb. 220 Km/h-val. 50 perc alatt haza értünk Stuttgart-ból.
Hallottam a Kolontár-i szerencsétlenséget. :(( Itt majdnem minden nap mondták a TV-ben az RTL híradójában, este is, nappal is.
Évfolyamtársaim nagyon rendesek. Kérdezték, hogy voltak e arra rokonaim vagy ismerőseim, jól vannak e, stb...
Ma nagyon jó idő van itt, kb. 17 fok. De Bence mondta, hogy nem sokára jön a Mannheim-i esős időszak. Ez azt jelenti, hogy lesz majd egy héten át tartó eső is. Kicsit őrjítő tud lennie, viszont cserébe itt télen soha nincs hidegebb -3, -4 foknál.
Most hogy végre lesz egy kis kereset, ki fogom cserélni a kocsi leömlőjét, ami ugye lyukas, és szép traktor hangot hallat miatta az autó, nem beszélve a fogyasztás többletről. 
Itt szinte mindig lehet az Ebay-en látni használt leömlőket. Egyébként németül a leömlő az Krümmer, Krisz ezt neked írom, csak hogy tudd. :)
Szóval itt nagyon ritka, amikor az ebay-en szart adnak el, vagy ha igen akkor azt előtte odaírják, és rengetek mindent lehet találni a kocsihoz. Kb. 20-30 Eur-ért már lehet venni jó állapotban lévőt leömlőt. Lehet veszek majd hozzá szerszámokat, aztán Bencével ketten kicseréljük, mivel neki az egyik hobbija a kocsik buherálása.
De ha nem jön össze, akkor elviszem egy szervizbe, ami kicsit drága lesz, de legalább otthon már nem kell vele többet foglalkozni. Nézegessétek majd ezt a post-ot, mert utólag fogok képeket feltenni a munkáról, a Wasen-ről meg minden egyébről amiket csak meg tudok szerezni.

VG
Nándi

1 megjegyzés:

  1. várom a képeket és hajrá a melóval, hátha összejön valami távlati dolog is :)

    VálaszTörlés